A 8 leggyakoribb hiba az ételtársításban

Large superfood selection in white porcelain dishes over distressed white wooden background.

Naponta több mint 200 táplálkozással kapcsolatos döntést hozunk és legalább kétszer-háromszor, vagy ötször eszünk.

Átlagosan 50 tonna ételt fogyasztunk el az életünk során. Ezért nagyon fontos, hogy milyen ételre esik a választásunk. Ne tévesszenek meg napjaink konyhaművészeti remekei! Amikor az íz kerül az előtérbe, és az egészség a sor végén kullog, mindig csorbulnak az egészséges táplálkozás szabályai! Hiszen ilyenkor nem az egészség, hanem az élvezet hajszolása a cél! Ezek az ételek elkábítják az ízlelőbimbóidat, és könnyen túlzásba eshetsz velük. Ha kevesebb fajta ételt eszel, akkor kevésbé terheled le az emésztőrendszered. Táplálkozz egyszerűen, de változatosan!

Az emberi szervezetben az egyik legtöbb energia az emésztésre megy el, különösen akkor, ha helytelenül társítod az ételeket. A helytelen ételtársítás ugyanis oda vezet, hogy a szervezeted nem tudja megemészteni hatékonyan a bevitt ételt, ezért az emésztés sokkal több energiát igényel. Amikor egy étkezésen belül többféle össze nem illő ételt fogyasztunk, a szervezet összezavarodik, és nem tudja egyszerre előállítani az összes szükséges enzimet. Az emésztés ilyenkor is lezajlik, azonban részben bakteriális tevékenység útján, ami minden esetben erjedést okoz.

Te eszel, vagy a baktériumaidat eteted?
Azokat az ételeket, amelyek nincsenek rendesen megemésztve a káros baktériumok fogják megemészteni! A bakteriális emésztés során mérgező melléktermékek termelődnek. A helytelen ételtársítás miatt csökken az emésztés hatékonysága, és az emésztés ideje két-háromszorosára nő. Ráadásul a megemésztetlen étel nem tud kiürülni a szervezetből, és mérgek formájában felhalmozódik. Ezek a lerakódott mérgek pedig sok betegséghez vezetnek.

eteltarsitas-1

A helytelen ételtársítás következményei a kellemetlen testi tünetek: erjedéses emésztés, fokozott bélgázképződés, hasfájás, puffadás, nyákképződés és krónikus fáradtság stb. A hagyományos ételek megemésztéséhez még több energiára van szükség, ami krónikus fáradtsághoz vezet. Ha nem emészted meg teljesen az ételt, akkor a szervezeted nem tud hozzájutni a szükséges tápanyagokhoz, vitaminokhoz és ásványianyagokhoz, ami hiánybetegségek kialakulásához fog vezetni.

Sokáig én is azt hittem, hogy ezekre a problémákra nincs megoldás, hogy ezeket el kell fogadni, mert az élet velejárói. Ma már tudom, hogyan lehet egyszerűen megszabadulni a krónikus fáradtságtól, puffadástól stb. Az egyik fontos lépés ezen az úton, hogy a választásaidnál elkerülöd a 8 leggyakoribb ételtársítási hibát.

Olyan ez, mint az autóknál, ha jó üzemanyagot tankolsz a kocsidba, akkor sokáig jól fog működni, de ha rossz üzemanyagot tankolsz bele, akkor tönkremegy. A tested téged szolgál, tégy te is jó szolgálatot a testednek azzal, hogy helyesen táplálod.

A 8 leggyakoribb hiba az ételtársításban,
helytelen ételkombinációk:

1. Hús és zsír
2. Hús és gabona
3. Hús és burgonya
4. Hús és gyümölcs
5. Tej és gyümölcs
6. Zöldség és gyümölcs
7. Nyers gyümölcs és gabona
8. Gyümölcs és olajos magok

+1 Zsír és cukor (Bővebben: Az ételtársítás egyik legfontosabb szabálya)

Marton Melinda

Tanuld meg a helyes ételtársítást, hogy tudd mit mivel, mikor és milyen sorrendben egyél az egészséged megőrzése érdekében.Ismerd meg az ételtársítás 7 legfontosabb szabályát és  jelentkezz a Testtudatos Táplálkozás tanfolyamra, vagy végezd el online a tanfolyamot!

testtudatos-taplalkozas-tanfolyam-oldalsav