A csicseriborsónak kiemelkedően magas a rosttartalma, gazdag fehérjében, magas a foszfor, a kalcium és a magnézium tartalma. Könnyen beilleszthető a gluténmentes, teljes értékű növényi étrendbe.

Extra “sajtos” magyaros gluténmentes pizza
(glutén-, tej-, tojás-, hús-, szójamentes recept)

Elkészítési idő: 10 perc előkészület + 25 perc sütési idő
Egy 30×40 cm tepsihez

500 g gluténmentes növényi pizzatészta (házi készítésű tészta, készen vásárolható alap, vagy lisztkeverékből) – például a Testtudatos táplálkozás könyvemben található házi készítésű pizza tészta alapra egy változat (100% növényi).

Feltét
200 ml paradicsomszósz (házi, vagy bolti)
150 g cukkini
50 g lila hagyma
145 g füstölt csicseri kolbász
100 g olvadós növényi pizza sajt
friss oregano
friss bazsalikom

A cukkinit negyedeljük és kevés vízzel és pici sóval pár perc alatt fedő alatt megpároljuk. A lilahagymát félbe vágjuk, majd vékony szeletekre vágjuk. A sajtot lereszeljük. A pizzatésztát sütőpapírral kibélelt 30×40 cm-es tepsire tesszük, megkenjük paradicsomcszósszal. A csicseri kolbászt szétmorzsoljuk, és egyenletesen eloszlatjuk a tésztán. Ezután a cukkinit és a lila hagymát is rátesszük.

180 C-fokra előmelegített sütőben 25 perc alatt készre sütjük, a reszelt növényi sajtot az utolsó 5 percben tesszük rá, hogy megolvadjon. Miután elkészült a pizza, ízlés szerint friss oregánóval és bazsalikommal díszítjük.

Marton Melinda

A receptet szerzői jog védi. A recept üzleti célú felhasználása kizárólag a szerző engedélyével lehetséges, és jogdíj köteles. Ha a receptet szeretnéd megosztani a saját blogodon, vagy Facebook oldaladon, akkor vedd fel velem a kapcsolatot. A receptet csak változatlan formában, és erre az oldalra mutató kattintható linkkel lehet megosztani.

További 116 gluténmentes teljes értékű növényi recept található a Testtudatos Táplálkozás könyvemben, és több mint 70 recept található az orvos és dietetikus által ajánlott két hetes gluténmentes növényi étrendet tartalmazó Testtudatos Életmód könyvemben.

Marton Melinda

Marton Melinda

Okleveles táplálkozási tanácsadó, a gluténmentes teljes értékű növényi táplálkozás és a helyes ételtársítás szakértője, négy könyv szerzője.